5 chyb, které vás stojí výsledky


Promyšlený a dobře nastavený Facebook marketing je z velké části o testování a optimalizování. Vždy najdete něco, co změnit,  aby vaše výsledky byly ještě lepší. Připravili jsme pro vás 5 nejčastějších chyb které vás stojí skvělé výsledky

1. Sdílíte příspěvky stránky

 

Ano, tento trend je stále ve hře. Je to v podstatě nejjednodušší varianta jak něco na Facebooku propagovat. Nejjednodušší však určitě neznamená nejlepší.

Při sdílení příspěvku máte dramaticky omezené možnosti nastavení, musíte se tedy spokojit jen s kampaní s účelem získat “Lajky”, komentáře a sdílení. Facebook pak doručuje reklamu lidem, kteří nejčastěji lajkují, komentují, nebo sdílí. Takoví uživatelé však jen velmi vyjmečně provedou nějakou konverzní akci jako je registrace, zájem o kontakt, nebo dokonce nákup.

Další omezení jsou samozřejmě v cílení, kde jste ochuzeni o možnosti využití Custom Audience, což je velká škoda. Nemůžete si dokonce ani zvolit kde se vaše reklama bude vyskytovat (kanály, pravý sloupec, messanger atd.), a to je vlastně největší problém, protože kromě Kanálů na mobilních telefonech, a dejme tomu i na PC, jsou další možnosti většinou úplně zbytečné a stojí vás akorát peníze. Jak správně cílit si můžete přečíst v našem speciálním článku.

Jelikož nemůžete reklamu zasadit do kampaně a určit jí tedy primární účel jako jsou konverze, registrace, návštěvy webu atd., nemůžete si zvolit konverzní okna, dynamický obsah a tak dále. A hlavně, znehodnocujete si Pixel, a to je nejdražší chyba, kterou můžete v dlouhodobém horizontu udělat.

2. Nepoužíváte Facebook Pixel

 

Facebook Marketing = Facebook Pixel. Mám tím na mysli, že bez pixelu snižujete efektivitu svých propagací minimálně o 70%. Ano, je to drzé takto napsat, ale je to tak. Facebook Pixel je jednoduchý kód, který vygenerujete svým Facebook reklamním účtem a integrujete ho do zdrojového kódu svých webových stránek. 

Pixel žije svým vlastním životem, sleduje všechny události, které se na webu dějí a má přehled o všech návštěvnících a o jejich chování. Z posbíraných dat pak algorytmicky vyhodnocuje, jací lidé pro vás mají největší hodnotu, a tyto lidi potom na facebooku vyhledává a ukazuje jim vaše reklamy. Pro remarketing je to suveréně nejdůležitější nástroj.

Nevýhodou pixelu je , že pokud ho v začátcích jeho kariéry naplníte nekvalitními daty (špatný trafic, zmatek v událostech které po něm chcete…), už pravděpodobně nikdy nebude fungovat tak jak by mohl. Proto je velmi důležité být po první instalaci Pixelu trpěliví, neposílejte mu žádné masové kampaně bez zacílení. Plňte ho přesně těmi informacemi, které budou v budoucnu hrát ve váš prospěch: Jasné cílení na relevantní publikum a jasný účel kampaní. Chvíli to potrvá ale uvidíte, že dobře vytrénovaný Pixel, bude váš nejlepší zaměstnanec.

3. Neděláte Split Testy

 

Chyba mnoha lidí, pokud mezi ně patříte také, nedělejte si těžkou hlavu, můžete to okamžitě napravit. Problém je, že Facebookové algorytmy jsou naprosto nevyspytatelné. Z neznámých důvodů se dvě totožně nastavené kampaně spuštěné ve stejnou chvíli můžou chovat diametrálně odlišně. Je jasné, že to člověk předpovědět nemůže, co ale udělat může je testovsat proti sobě proměnné.

Na obrázku můžete vidět příkladové testovaní konverzních oken, a jaký vliv to může mít na výsledky.

 

V praxi to znamená že vytvoříte kampaň, například za účelem konverze, pod ktero spustíte více sad reklam s totožným nastavením, jen budete měnit proměnnou jejíž split test vás zajímá. Můžete, a měli byste,  tedy testovat konverzní okna(důležité), cílené skupiny lidí, zobrazení mobil/počítač atd.

Testovat doporučujeme také samotné reklamy, nevěřili by jste jaký může být rozdíl ve zvolením varianty s CTA (Call to action) tlačítke, nebo bez něj. Testovat doporučujeme také základní obrázkovou a video reklamu, různé podoby textu, emotikony Ano/Ne a tak dále

Sad reklam si můžete v jedné kampani vytvořit libovolný počet, po pár dnech fungování jasně vidíte, které nastavení nejlépe funguje. Vítěznou sadu reklam duplikujte, zvyšte jí rozpočet, a pusťte jí, ostatní můžete vypnout. Postupem času budete přesně vědět jaké nastavení je pro vaše kampaně správné. Pozor, nikdy nenavyšujte rozpočet u již aktivní kampaně/sady reklam, vždy duplikujte, navyšte rozpočet, a pusťte od začátku. Proč tomu tak je se budeme věnovat v samostatném článku.

4. Měníte nastavení v již fungující kampani

 

Je to takové nepsané pravidlo, do běžící kampaně se prostě nezasahuje. Za prvé matete Pixel, a za druhé vás může Facebook penalizovat. Taková penalizace má různé podoby, může se Vám například snížit výkon reklam o 50% na den či dva, nemilé.

Pokud tedy optimalizujete nastavení sad reklam či samotných reklam, určitě vždy konkrrétní položku duplikujte, nastavení upravte a pusťe jí samostatně od začátku, tu starší pak samozřejmě vypněte. Dbejte také na to, aby jste nechaly sady reklam projít učením, indikátor učení se se vám ukazuje přímo v seznamu sad reklam hned za názvem.

5. Zaměřujete se na nerelevantní informace

 

Získat 100 lajků stránky za den je fajn, ale na vaší ROI to vliv mít nebude. Zaměřovat kampaně primárně na PPE (Zájem o příspěvek), či právě Like na stránku, je hrozně krátkozraké. Za prvé musím opět říci, plníte si pixel nekvalitními informacemi, a za druhé, lidé které Facebook zvolí jako vhodné pro zobrazení takového druhu reklamy, zkrátka nejsou ti praví lidé které chcete cílit.

V praxi jsem to viděl snad tisíckrát. Lidé stále dokola takto nastavují své kampaně, hlavně z toho dlvodu, že “výsledky” jsou vidět okamžitě. To, že máte u příspěvku 5000 likes, 200 sdílení a 400 komentářů, však nutně nezunamená že jste z takové propagace vydělali jedinou korunu. 

Ano, občas je takové nastavení vhodné, a někomu se zrovna takové výsledky hodí, opravdu, nicméně nikdy bych toto nevolil jako primární nastavení, hlavně když chcete zvyšovat konverze a násobit zisky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *