Cílíte Facebook reklamy správně?

Spokojíte se s cílením na pohlaví či věk uživatele? My rozhodně ne, a vzhledem k dnešním možnostem by to byl hřích podobný rouhání.

Možnosti cílení Facebook reklam jsou téměř nekonečné, záleží tak hlavně na vaší kreativitě a také na tom, kolik času věnujete analýze publika před tím než samotnou reklamu spustíte.Facebook nabízí řadu základních možností cílení, a nezpočet těch doplňkových. Ukažme si je hezky popořadě.

Lokalita

Základní zacílení na kontinenty, země, či města. V této většinou lidé nehledají nic speciálního, což je ale škoda, protože i zde nabízí Facebook možnosti, kterých lze skvěle využít. 

Za prvé můžete automaticky cílit pouze na země volného obchodu, země s obchodem s aplikacemi, eurozónu, či na rozvíjející se trhy. 

To by ale každý uživatel zvládl nastavit i manuálně po jednoduchém průzkumu.

Co je ale zajímavější je nenápadné drop-down menu hned vedle nadpisu “Lokality”. Defaultně je zde nastavena možnost “Všichni v této lokalitě”, což je v podstatě špatné nastavení téměř pro všechny účely.

Zde musím podotknout že 80% defaultně nastavených možností, které vám Facebook předkládá, jsou nevhodné, a je potřeba je upravit. Proč tomu tak je, nevím, možná budou pravdivé konspirační teorie o tom že Facebook upřednostňuje takové nastavení abyste měli reklamu dražší, my ovšem žádné konspirační teorie neřešíme, a prostě si ty nastavení upravíme tak aby hráli pro nás. Ale zpět k věci.

Pro 90% kampaní je ideální zvolit možnost “Lidé, kteří v této lokalitě žijí”, vyhnete se tak tomu že budete reklamy doručovat lidem, kteří touto oblastí jen projíždějí, nebo jsou zde na dovolené atd.

Všimněte si také možnosti “Lidé, kteří v této lokalitě nedávno byli”, to je možnost kterou nenabízí žádné jiné reklamní médium.

Samozřejmě záleží na produktu či službě kterou nabízíte, možná je to právě Vám uplně k ničemu. Pokud ale inzerujete například nějaké zahraniční lokální dovezené výrobky, dá se předpokládat že perfetní cílová skupina budou právě lidé, kteří se zrovna z této lokality vrátili (Budha náramky pro lidi kteří se právě vrátili z Bali, Vietnamskou kávu pro lidi kteří nedávno navštívili Vietnam atd.)

Věk, pohlaví, jazyky

Zde se žádné tajemství neskrývá. Samozřejmě kreativní mozek může i ve zvoleném pohlaví v kombinaci s dalšími prvky, najít skvěle zacílené publikum. Ale to už záleží na konkrétním produktu. Důležité je si udělat průzkum, které věkové skupiny mají o váš produkt největší zájem. Nejaktivnější jsou skupiny 25-35 let, a potom 35-45 let, to platí víceméně ve většině odvětví, vše vám ale poví nástroj audience network, který určitě používejte.

Podle vyplněného zájmu přesně vidíte, které věkové kategorie jakého pohlaví mají o dané odvětví největší zájem, určitě nemá cenu cílit nic pod 20%, a nad vše nad 30% je ukazatel kvalitního publika.

Podrobné cílení

A zde přichází na řadu opravdová alchymie a ráj pro kreativní jedince. V této sekci by se měl primárně pohybovat každý, kdo chce z Facebook marketingu vytěžit maximum. 

Demografické údaje

Jako první můžete využít tlačítko “Procházet”, kde najdete rozmanitou škálu možností. Každý si tu najde své, a zase zde záleží co konkrétně nabízíte nebo inzerujete. V demografické části můžete cílit dle úrovně vzdělání uživatelů, jejich příjmů, zaměstnání, dále třeba zacílit nejbližší přátele muže, který má do 30 dnů narozeniny, nebo rodiče podle stáří jejich dětí, a tak dále.

Zájmy

V sekci zájmů pak samozřejmě běžné možnosti jako je fitness, móda, technologie, či outdoorové aktivity. Konkrétně zacílit můžete také fanoušky různých hudebních, filmových a knižních žánrů, lidi milující balet, nebo milovníky počítačových her. 

Chování

Třetí sekci zde zastupuje uživatelské chování. Svou reklamu můžete díky této sekci ukázat například pouze lidem kteří plánují dovolenou v následujících 14 dnech, těm kteří používaji prohlížeč safari, nebo vlastní určitý druh mobilního zařízení. Možností je zde opravdu nekonečně mnoho, vzhledem k tomu, že tyto možnosti lze libovolně kombinovat a vzájemně vylučovat. Některé bych přece jen vyzvdvyhl, protože pro mě osobně v praxi mají větší váhu než ty ostatní. Je to zejména možnost “Aktivní nakupující”, díky které zacílíte pouze lidi, kteří v posledních 7 dnech klikly na tlačítko “Koupit”. A pro B2B marketing je zde silná možnost “Vlastníci malých firem”. 

Naprosto nejlepší na podrobném cílení však je, že můžete cílit na jakoukoliv Facebookovou skupinu (tedy na většinu, některé se zde z neznámých důvodů nevykytují).Tuto možnost drtivá většina lidí inzerujících na Facebooku nevyužívá, je to ovšem nejmocnější nástroj který toto médium nabízí. Představte si, že můžete reklamu své firmy zacílit na lidi, kterým se líbí stránka Vaší konkurence, a udělat jim zvýhodněnou nabídku. Pokud prodáváte plenky, můžete zacílit lidi kterým se líbí stránka Pampers, dostanete pak tu nejrelevantnější skupinu lidí, aniž byste se museli ohlížet na další nastavení jako je věk, pohlaví a tak dále. Jednoduše předložíte svůj produkt či službu lidem, kteří už o danou věc zájem projevili, ušetříte tak mnoho úsilí, času, i peněz, které byste museli vynaložit na to, vůbec tyto lidi najít a vyselektovat.

 

Okruh uživatelů můžete libovolně dále selektovat dalším zužováním, a nebo od vašeho okruhu některé lidi vyloučit. Všimněte si možnosti “Rozšířit zájmy, pokud by mohly….”, tak tu ve vlastním zájmu nikdy nezaškrtávejte.

Praktický příklad

Na praktickém příkladu se můžete podívat, jak by mohl vypadat okruh uživatelů pro již výše zmíněného prodejce dětských plen.

 

Cílem je získat tu nejkonkrétnější skupinu lidí. Za prvé proto, že čím konkrétněji cílíte, tím se vám snižuje CPC( Cena za proklik), jelikož facebook neukazuje vaší reklamu lidem, které nezajíma. A za druhé se vám dramaticky zvedne CTR( procentro prokliku), a také procento konverze.

Dostat takové lidi na vaší webovou stránku je přesně to, co potřebujete, protože i když neprovedou okamžitou akci (nákup,lead…), můžete je dále snadno remarketovat, a jelikož to jsou lidi které vaše odvětví zajímá, dřív nebo později pravděpodobně budou konverzní, ale to už záleží jen a jen na vás.

Podívejte se jak oslovené uživatele dále provádět vaším Sales Funnelem pro maximální využití jejich pozornosti.

 

 

Pokud potřebujete pomoci nebo poradit, určitě nám napište buď zde do komentářů, nebo na mail info@facebookagency.cz

2 komentáře

  • […] Další omezení jsou samozřejmě v cílení, kde jste ochuzeni o možnosti využití Custom Audience, což je velká škoda. Nemůžete si dokonce ani zvolit kde se vaše reklama bude vyskytovat (kanály, pravý sloupec, messanger atd.), a to je vlastně největší problém, protože kromě Kanálů na mobilních telefonech, a dejme tomu i na PC, jsou další možnosti většinou úplně zbytečné a stojí vás akorát peníze. Jak správně cílit si můžete přečíst v našem speciálním článku. […]

  • […] Tuto techniku můžete libovolně využívat i při vytváření vícero sad reklam kde testujete okruhy lidí. Vždy vytvořte jednu primární, a u těch následujících už vždy vylučujte lidi které už zacílené máte. Článek o cílení si můžete přečíst zde. […]

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *