Sofistikovaný Sales Funnel

Sales Funnel, v překladu také jakýsi prodejní trychtýř, nám znázorňuje cestu, kterou projde zákazník předtím než provede námi požadovanou akci. O jeho důležitosti si nemusíme dlouho povídat, a pokud nejste někdo kdo chce bezmyšlenkovitě vyhazovat peníze bez předem připraveného schématu, je to určitě něco, čemu byste měli věnovat pozornost.

V dnešní době jsou lidé obklopováni reklamou, vidí jí na každém kroku, na ulicích, v televizi, na obrazovkách svých smartphonů, či z rádia. Je proto jasné že mozky jsou těmito informacemi přesyceny a dá nějakou práci je zaujmout a oslovit právě Vaší reklamou. O to je však důležitější abyste potencionálního zákazníka kterého jednou zaujmete už jen tak lehce neztratili.

Analytici uvádějí že průměrný zákazník je konvertní po 4-5 návštěvách Vaší stránky, musí Vám být tedy jasné že pouhým zobrazením reklamy se mu do hlavy Vaše značka či nabídka nevštípí, a od toho tu je právě tento promyšlený systém.

Různé akce provedené návštěvníkem musí mít relevantní marketingovou reakci, správný funnel pracuje se všemi. Klikl? Neklikl? Nechal kontakt? To jsou vše proměnné akce díky kterým dále provádíte návštěvníka a ukazujete mu reklamy které jsou v tu chvíli vhodné. Skvěle fungují split testy, kdy na jednu kampaň a reklamní sadu, spustíte 10 druhů reklam (různé obrázky, různé CTA tlačítka, popisky, atd.). Univezrální návod na dokonalou Facebook kampaň nikdo nemá, vše je o testování a analyzování dat. Vítězné reklamní podoby potom můžete spustit “sólo” s posíleným rozpočtem a bez strachu z vyhazování peněz.

Na základní infografice můžete vidět jak takový Sales Funnel funguje.

facebook marketing, reklama, remarketing, cílení, propagace

Samozřejmostí je průběžná analýza, díky které do cesty zákazníka můžete dynamicky vkládat například další a další prvky. Díky základím analytickým softwarům vidíte kde tráví jaký zákazník kolik času, co mají rádi muži, co ženy, odkud vám zákazník odchazí a tak dále. Podle toho pak můžete dále optimalizovat a upravovat obsah, který se daným zákazníkům zobrazí. Dobrý nápad je používat nástroje jako je Kentico EMS, který nabízí mimo jiných skvělých věcí také Lead scoring, nástroj který přiděluje body vašim návštěvníkům podle akcí které na vašich stránkách dělají, to udělá výsledné skóre každého leadu  a vy pak můžete podle kategorií posílat přesně ty nabídky, které daný segment chce. Z dalších geniálních nástrojů můžeme doporučit specialisty na email marketing LeadHub. Tato platforma nabízí mimo klasické rozesílky newsletterů skvělé možnosti jako pop-upy na sběr kontaktů, či skvělý email remarketing v plně automatizované podobě. Nastavíte pravidla, a pak už vše probíhá samo bez vašeho nutného zásahu. 

Všechny tyto doplňky nejsou nezbytné, Facebook nabízí velmi širokou škálu marketingových nástrojů, avšak v kombinaci například s výše uvedenými doplňky, můžete vytvořit dokonalý proces, který bude váš business posouvat dál mílovými kroky.

V příštím příspěvku se zaměříme na nerozvedenou část infografiky, která je na samostatnou kapitolu – Dynamický remarketing

One Comment

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *